زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی (Package Bees)

زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی (Package Bees)
 

زنبورداری یک فعالیت شگفت انگیز و رضایت بخش برای بسیاری از مردم در سراسر جهان است. این یک استفاده خلاقانه از محیط برای اهداف حفاظتی و سودآوری است. زنبورهای بسته بندی (Package Bees) راهی عالی برای شروع زنبورداری با کندوی جدید است. نصب زنبورهای بسته ممکن است برای تقویت کلنی های ضعیف نیز مورد استفاده قرار گیرد. این مقاله به شما کمک می کند تا فرصت خوبی داشته باشید زیرا یاد می گیرید که چگونه زنبورهای بسته بندی شده را از بالای قاب های کندو لنگستروت خود نصب کنید. علاوه بر این یاد خواهید گرفت که چگونه مطمئن شوید که زنبورها به کندو می روند.

زنبورهای بسته بندی چیست؟
همانطور که از نام آن مشخص است، زنبورهای بصورت بسته بندی عرضه می شوند و زنبورداران در هنگام راه اندازی کندو جدید از آنها استفاده می کنند. هر زنبورداری قادر نیست به طبیعت برود و یک دسته زنبور را در طبیعت به دام بیندازد، بنابراین زنبورهای بسته بندی برای این منظور مناسب هستند.

زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی
یک بسته زنبور عسل

زنبورهای بسته بندی معمولاً توسط زنبوردارانی تولید می شوند که کندوهای زنبور عسل را به منظور پرورش ملکه و فروش زنبورها پرورش می دهند. این زنبورداران زمانی که کلنی ها بیش از حد بزرگ شدند کندو را تقسیم کرده و یک دسته کامل را در یک جعبه توری دار قرار می دهند تا برای سایر زنبوردارانی که درخواست خرید زنبورهای بسته بندی شده را دارند ارسال کنند. البته این جمعیت شامل یک ملکه نیز هست.

این راهنما نصب زنبورهای بسته بندی شده در هر نوع کندو از جمله کندو زنبور عسل محبوب لانگستروت را پوشش می دهد. بخشی از مقاله به نصب زنبورهای بسته بندی شده برای زنبورداران می پردازد. زنبورداری با زنبورهای بسته بندی روشی آسان و مقرون به صرفه برای ایجاد کندو برای بسیاری از زنبورداران است. این بسته ها در زنبورستان های کوچک و بزرگ به طور یکسان قابل استفاده است. زنبورداران حرفه ای و آماتور می توانند به راحتی از زنبورهای بسته بندی استفاده کنند. در واقع استفاده از زنبورهای بسته بندی برای پر کردن کندوی زنبور جدید، روشی با بالاترین میزان موفقیت است.

بسته بندی
اندازه رایج بسته بندی ها برای زنبورها 6 × 10 × 16 اینچ است. یک صفحه سیمی در یک طرف جعبه بسته گنجانده شده است. ملکه در یک قفس ملکه کوچکتر که در بالای جعبه بسته بندی آویزان است نگهداری می شود. ممکن است دو یا چند زنبور کارگر در کنار ملکه محصور شوند تا از او مراقبت کنند. در جعبه زنبورهای بسته، اقدامات کنترل آفات ممکن است اضافه شود. این شامل نوارهای کنه برای کنترل کنه های واروآ است.

هنگامی که در اداره پست یا هر مکان عمومی دیگری هستید، جعبه بسته حاوی زنبورهای بسته خود را باز نکنید. جعبه بسته را به سرعت تحویل بگیرید و به خانه یا محل زنبورستان خود برده و ادامات استقرار زنبورهای بسته را ادامه دهید. زنبورهای عسل با انتقال و حرکت تهاجمی می شوند. باز کردن جعبه بسته ممکن است زنبور خشمگینی را آزاد کند که به شما یا اطرافیانتان حمله خواهد کرد. زنبورها به غیر لز افرادی که در مجاورت انها هستند ممکن است به حیوانات موجود در مجاورت خود نیز حمله کنند.

حمل و نقل زنبورهای بسته
حمل و نقل دسته ای از زنبورها کار ساده ای نیست. زنبورها ممکن است در حین حمل و نقل بمیرند. برای جلوگیری از این امر، زنبورهای بسته بندی اغلب دارای مکانیزم تغذیه هستند که در جعبه حمل و نقل محصوص خود گنجانده شده است. تغذیه زنبورهای بسته بندی با شربت قند برای اطمینان از زنده ماندن زنبورهای بسته بندی در یک کلنی به اندازه کافی مهم است. زنبورهای بسته بندی در اندازه های بسته بندی شده بر حسب وزن فروخته می شوند. بسته متوسط وزنی معادل 2 تا 3 پوند را دارد. هر پوند زنبور به طور متوسط به 3500 زنبور تعبیر می شود. بنابراین، بسته بندی متوسط و محبوب زنبورها شامل 7000 تا 10500 زنبور است. بسته های بزرگتر با تعداد زنبورهای بالاتر توسط فروشندگان مختلف نیز عرضه می گردند.

زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی
آماده سازی برای مستقر کردن زنبورهای بسته

بسته به محل زندگی شما، زنبورهای بسته بندی را می توان از طریق پست ارسال کرد. اداره پست محلی خود را در مورد زنبورهای بسته و نیاز به نگهداری آنها در اتاقی زیر 26 درجه سانتیگراد مطلع کنید. اداره پست شما نیز باید پس از رسیدن بسته به شما اطلاع دهد. زنبورهای بسته را در اسرع وقت از اداره پست تحویل بگیرید.

نحوه استقرار زنبورهای بسته در کندو لانگستروت
استقرار بسته زنبورها زمانی موفقیت آمیزتر است که طی چند روز انجام شود. در ابتدا زنبورداران ممکن است ورودی کندو را ببندند. و بعد از چند روز زنبورها در داخل کندو مستقر می شوند و می توانند به بیرون از کندو بروند. آنها می خواهند نظافت کنند و شروع به جستجوی مواد غذایی کنند.

بهترین زمان روز برای استقرار پکیج زنبورها
زنبورها طبیعتی ماجراجویانه دارند که آنها را به پرواز در می آورد. غریزه سخت کوشی آنها نیز ممکن است باعث شود آنها کمی بیش از حد سرگردان شوند. هنگامی که زنبورهای بسته خود را در کندوی زنبور عسل مستقر کردید، ممکن است زنبورها سرگردان شوند و کندو را ترک کنند. برای جلوگیری از این امر زنبورداران باید زنبورهای بسته بندی را در اواخر بعد از ظهر مستقر کنند. زنبورها زمان کافی برای مستقر شدن در کندو دارند و سپس شب به پایان می رسد. سرمای عصر باعث می شود که آنها تمایلی به گریزی از کندو نداشته باشند. تا صبح زنبورها یک شب را در کندو سپری خواهند کرد. بنابراین احتمال بیشتر ی وجود دارد که در داخل کندو زنبور عسل باقی بمانند. از طرف دیگر می توانید بال های زنبورهای بسته بندی شده را با شربت شکر خیس کنید. به آرامی بال ها را با شربت قند اسپری کنید تا زنبورها بیشتر روی تمیز کردن یکدیگر تمرکز کنند تا پرواز. 

زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی
باز کردن یک بسته زنبور عسل

با توجه به اینکه زمان برای نصب زنبورهای بسته بندی بسیار مهم است، زنبورداران ممکن است در مورد بهترین فصل سال برای استقرار زنبورهای بسته کنجکاو باشند. اکثر زنبوردارانی که زنبورهای بسته بندی می فروشند از شما دعوت می کنند تا در دیماه یا اسفند ماه با نزدیک شدن به آخرین روزهای زمستان، سفارش خود را ثبت کنید. در اوایل بهار، باید زنبورهای بسته خود را تهیه کنید. زنبوردارانی که از پوکه استفاده می کنند باید زنبورهای خود را در اوایل فروردین تهیه کنند. کسانی که زنبورهای پکیج را روی قاب های برگه دار دارد مستقر می‌کنند، می توانند زنبورهای بسته خود را در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت سفارش دهند. زنبورداران در آب و هوای سرد که زمستان طولانی‌تر است، ممکن است نصب زنبورهای بسته‌بندی را چند هفته به تعویق بیندازند تا احتمال استقرار و زنده ماندن زنبورها در کندو را پس از نصب افزایش دهند.

بهترین راه برای اسقرار زنبورهای بسته
همانطور که گفته شد بهترین زمان برای مستقر کردن زنبورهای بسته بندی در کندو اواخر بعد از ظهر است. زنبوردارانی که زنبورهای بسته بندی را مستقر می کنند باید ابتدا ملکه را بگیرند و او را در کندو قرار دهند. او نباید فوراً از جعبه ملکه رها شود. زنبورهای دیگر باید در کندو رها شوند اما نباید اجازه خروج از کندو به آنها داده شود. پس از گذشت یک روز در کندو، بیشتر زنبورها جعبه بسته را ترک کرده و شروع به جمع شدن در اطراف ملکه می کنند.

زنبورها معمولاً خود ملکه را از قفس آزاد می کنند. لازم نیست قفس ملکه را سوراخ کنید. در داخل قفس ملکه و در یکی از سه محفظه داخلی، خمیر پر شده است. می توانید از یک میخ برای ایجاد سوراخ در داخل خمیر استفاده کنید. هنگامی که ملکه از قفس خود آزاد شد، به او غذا داده می شود و سپس شروع به تخم گذاری در کندو می کند. پوکه شروع تخمگذاری توسط ملکه را تسریع می کند. اگر از قبل قاب بافته نشده باشد، ملکه باید منتظر بماند تا زنبورها مقداری حجره درست کنند.

می توانید قفس ملکه را روی قاب های کندوی زنبور خود بگذارید. همچنین می توانید آن را در وسط قاب ها آویزان کنید. زنبورها در اطراف قفس ملکه جمع می شوند و از غذای موجود در قفس ملکه می خورند. پس از آزاد شدن و تخم گذاری، ملکه نیازی به خروج از کندو ندارد. برای جلوگیری از تخم گذاری ملکه در بخش های ناخواسته کندو از یک شبکه مانع ملکه در کندوی خود استفاده کنید.

استفاده از پوکه یا برگه
زنبورهای پکیج ممکن است با پوکه یا بدون پوکه در کندو مستقر شوند. تعیین نیاز و استفاده از مقداری مو م بافته شده روی قاب ها به عهده شخص زنبوردار است. یکبرش از موم بافته شده میتواند بافت روی برگه ها را برای زنبورها آسان تر می کند. قرار دادن مقداری موم هزره بافی در کندو زنبور عسل یک حرکت امتیازی هنگام استقرار زنبورهای بسته است. زنبورها موم جدید را شانه قدیمی بازیافت می کنند و از آن برای بافتن حجره های مولد استفاده می کنند.

امتیاز کلیدی
      در صورتیکه شانه قدیمی را برای استفاده زنبورهای بسته خود قرار می دهید تا در کندو جدیدشان مستقر شوند، مطمئن شوید که زنبور مرده روی آن نباشد.
      علاوه بر این بهتر است یک یا دو قاب گرده و عسل برای زنبورهای بسته بندی جدید خود استفاده کنید.

زنبورداران حرفه ای که تجربه کار با زنبورها را دارند ممکن است پوکه خالی را به کندوی زنبور عسل اضافه کنند. شروع به کار با شانه ای که قبلاً بافته شده است را برای زنبورهای بسته شما آسان تر می شود. این باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود و به آنها اجازه می دهد تا با سهولت بیشتری در کندو مستقر شوند. زنبورهای بسته بندی ممکن است در انواع مختلف کندو از جمله انواع لانگستروت محبوب مستقر شوند. آنها با بسیاری از انواع کندوی عسل از جمله کندوهای auto flow beehives به خوبی کار می کنند.

نحوه استقرار بسته زنبور عسل بدون تکان دادن
تکاندن بسته برای زنبورها مضر است و منجر به مرگ و میر بالا در زنبورها می شود. از استفاده دودی در هنگام استقرار زنبورهای پکیج باید خودداری شود. به هر حال بیشتر زنبورهایی که در بسته سرگردان هستند ممکن است احساس تهاجم داشته باشند ، آنها سراسیمه شده و نمی توانند راه خود را پیدا کنند و به همین دلیل حتما لباس محافظ مناسب بپوشید.

زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی
بسته بندی جعبه زنبور عسل

امکان مستقر کردن زنبورهای پکیج بدون تکان دادن هم میسر است. برای این کار باید جعبه را در کندوی خود باز بگذارید. با برداشتن ملکه از بسته، زنبورها نیز از جعبه خارج شده و در اطراف ملکه قرار می گیرند. یک یا دو روز فرصت دهید تا خوب مستقر شوند و سپس جعبه بسته را از کندوی زنبور خود خارج کنید. اگر در برداشتن جعبه دیر اقدام کنید، زنبورها ممکن است شانه خود را در داخل و اطراف آن بسازند.

زنبورداران ممکن است عجله داشته باشند که زنبورهای بسته بندی شده را به کندوهای خود منتقل کنند و تحمل یک یا دو روز اضافی را ندارند. ضربه زدن آرام روی جعبه بسته بندی برای جمع آوری زنبورها در یک گوشه می توان کار را انجام داد. در حین انتقال از جعبه بسته به کندو باید مراقبت ها و اقدامات احتیاطی زیادی انجام شود تا زنبورها آسیب نبینند یا کشته نشوند. زنبورهای مرده در جعبه بسته بندی نباید به کندو شما منتقل شوند. در اسرع وقت باید آنها جدا شوند. با گذشت زمان و با افزایش ظرفیت کلنی زنبورها برای تمیز کردن کندو، زنبورهای کارگر خودشان زنبورهای مرده را از کندو خارج می کنند.

نحوه استقرار پکیج زنبورها روی قاب های بافته شده
استقرار پکیج زنبورها می تواند ناامید کننده و کار سختی باشد. استفاده از یک زنبوردار حرفه ای برای راهنمایی مبتدیانی که تجربه زیادی ندارند بسیار مناسب است. هسته اصلی استفاده از زنبورهای بسته بندی برای راه اندازی کندو جدید، نیاز زنبورها به استقرار و شروع به کار برای انجام فعالیت های کندو است. برای اینکه زنبورهای بسته ای که در کندو مستقر کرده اید سریعتر پیشرفت کنند، زنبورداران ممکن است از قاب بافته شده استفاده کنند. قاب بافته شده شانه ای است که برای استفاده در پرورش یا ذخیره منابع استفاده می شود. چنین شانه ای می تواند توسط خود زنبورها از موم یا مواد دیگری مانند پلاستیک ساخته شود. زنبورها با شانه بافته شده به راحتی فعالیت کندو را سرعت می بخشد و در زمانی که صرف ساخت شانه می شود صرفه جویی می کند.

زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی
آماده سازی برای نصب یک بسته زنبور عسل

خطرات استفاده از شانه بافته شده
استفاده از شانه های بافته شده در استقرار زنبورهای بسته بندی خطرات قابل توجهی را به همراه دارد که زنبورداران باید از آن آگاه باشند. اگر زنبورداران با هر یک از چالش هایی که ممکن است به وجود بیاید، مواجه شوند در موقعیت بهتری برای رسیدگی و حل چنین مشکلاتی بر خواهند آمد. بزرگترین خطر در استفاده از پوکه برای کندوی زنبور تازه، عفونت است. پوکه ممکن است دارای تخم‌های کنه و پروانه باشد. اینها از تخم بیرون می آیند و به احتمال زیاد کندوی زنبورهای بسته را آلوده می کنند. بهتر است پوکه را قبل از استفاده برای زنبورهای بسته ، منجمد کنید. یخ زدن پوکه تخم‌های کنه‌های واروآ و پروانه‌های مومی را از بین می‌برد.

درباره آفات و انگل ها
   کنه‌های کوچک قرمز واروآ هم به زنبورهای مولد و هم به زنبورهای بالغ حمله می‌کنند. آنها تغذیه خود را از زنبورها دریافت می کنند و ویروس ها را در کلنی زنبورها پخش می کنند. کلنی زنبورهای بسته بندی شده شما به سرعت در پاییز و اوایل بهار در صورت آلوده شدن به کنه های واروآ از بین می رود. واروآ مهم‌ترین انگل زنبور عسل است که بیشترین جمعیت و تأثیر منفی اقتصادی را دارد. به این دلیل است که بیشترین تلفات را در تعداد جمعیت زنبورهای جهان داشته است.
    پروانه های مومی در کندوهای زنبور عسل زندگی می کنند و از شانه عسل تغذیه می کنند. آنها همچنین لارو و شفیره زنبورها را می خورند. پروانه‌های مومی از میان سلول ها تونل زده و عبور می‌کنند تا از زنبورهای کارگری که وظیفه دفاع را دارند فرار کنند. بیدها ممکن است گاهی گرده و عسل موجود در کندو را بخورند. زنبورهای بسته بندی در مناطق گرمتر نسبت به آنهایی که در آب و هوای سردتر هستند، تماس بیشتری برای حمله شب پره مومی دارند.

نحوه استقرار پکیج زنبورها در کندوی میله بالا top bar beehive
کندوهای میله بالا "top bar beehiv" بدون شک قدیمی ترین طرح کندوهای زنبور عسل در زنبورداری هستند. آنها از میله های چوبی جداشدنی شل به جای قاب ها استفاده می کنند. کندو نوار بالای کلاسیک یک طبقه است و بنا به سلیقه زنبورداران می تواند طول، ارتفاع و عرض متفاوتی داشته باشد. برای استقرار زنبورهای بسته بندی در کندو میله بالایی باید تعدادی از میله های را بردارید. زنبورداران باتجربه و مبتدیان نیز باید به راحتی بتوانند زنبورهای بسته بندی شده را در یک کندو میله بالایی معرفی و نگهداری کنند.

زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی
نحوه استقرار پکیج زنبورها در کندوی میله بالا top bar beehive

هنگامی که زنبورهای بسته خود را دریافت کردید، حتماً به آنها غذا دهید و در اسرع وقت آنها را به کندو خود منتقل کنید. شما می توانید فقط چند میله بالا برای زنبورها بگذارید تا شروع به کار کنند. کندوهای نوار بالایی امکان کاهش کل فضای کندو در دسترس زنبورها را فراهم می کند. با بهتر شدن فعالیت های کندو و بزرگتر شدن آن ، می توانید فضای موجود را فشرده کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.

اگر کندو نوار بالایی شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید زنبورهای بسته بندی را یک یا دو روز بعد در کندو آزاد کنید. این کار به شما این اجازه را می دهد تا انتقالی نرم تر از جعبه بسته به کندو نوار بالایی داشته باشید. اگر جعبه بسته شما در کندو میله بالایی جای نمی گیرد، باید زنبورهای بسته را به داخل کندو میله بالایی خود تکان دهید.

خوب توجه کنید:
فراموش نکنید که زنبورهای تازه مستقر شده را در کندو میله بالایی خود برای مدتی تغذیه کنید تا زمانی که بتوانند به اندازه کافی قوی شوند. سایر روش های زنبورداری ایمن از جمله ایمنی و مدیریت کندو در هنگام نصب زنبورهای بسته در کندو میله بالایی اعمال می شود. زنبورها ممکن است عصبی شوند و بخواهند نیش بزنند. همیشه در نزدیکی یا اطراف زنبورها لباس محافظ بپوشید.

تغذیه زنبورهای بسته بندی
تغذیه در فرآیند نصب زنبورهای بسته مهم است. تغذیه زنبورهای بسته بندی را می توان در دو مکان انجام داد: جعبه بسته بندی و در کندو زنبور شما. اگر زنبورهای شما یک شب یا مدتی قبل از انتقال آنها به کندو در جعبه بسته ای که وارد شده اند می مانند، باید به آنها غذا بدهید. همچنین باید به زنبورهای بسته بندی تا زمانی که در کندو هستند غذا دهید. این تغذیه باید برای مدتی ادامه یابد تا کلنی زنبورها بتواند به اندازه کافی نیازهای غذایی خود را تامین کند. آب بخش جدایی ناپذیر غذای زنبور عسل را تشکیل می دهد.

زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی
تغذیه تکمیلی پس از نصب زنبورهای بسته

شربت قند غذای اصلی است که باید به زنبورها داده شود. در جعبه اغلب یک درپوش تغذیه یا ظرف دیگری برای شما ارائه می شود. از منابع ارائه شده به خوبی استفاده کنید و دستورالعمل های ارائه دهنده زنبورهای بسته خود را دنبال کنید. شربت قندی که برای تغذیه زنبورها استفاده می شود باید به نسبت آب به شکر درست شود که یک قسمت شکر و دو قسمت آب است.

نکاتی برای تغذیه
قبل از انتقال زنبورها از جعبه حمل و نقل به کندو با تغذیه آنها با مقداری شربت شکر، آنها را آرام کنید. آنها خود را بالا می برند و طبیعت بهتری پیدا می کنند. مبتدیان ممکن است قبل از استقرار زنبورهای بسته بندی، قاب ها را از کندوی زنبور خود خارج کنند. پس از استقرار زنبورها در کندو، می توان قاب ها را باز گرداند.

ورودی های کندویی که زنبورهای بسته بندی را در آن مستقر کرده اید، باید برای حفظ گرما و جلوگیری از سرقت تنگ نگه داشته شوند. افزودن طبق ها یا بدنه کندوی دوم بهتر است بعد از اینکه زنبورهای بسته به طور کامل در کندو مستقر شدند انجام شود. بررسی هفتگی کندو برای نظارت بر چگونگی استقرار زنبورهای بسته مهم است. تلفات زنبورهای بسته بندی تا 20 درصد گزارش شده است. مرگ برخی از زنبورها معمولی است، اما مرگ در تعداد زیاد برای جمعیت مضر است.

نسبت اختلاط شربت
با گذشت زمان شربتی که شما زنبورهای بسته بندی خود را با آن تغذیه می کنید ، تغییر می کند. به زنبورداران توصیه می‌شود نسبت‌های مختلف اختلاط شربت شکر و اینکه در زمان‌های مختلف برای زنبورها چه می‌کند را بدانند.

      مخلوطی که یک قسمت شکر و دو قسمت آب (1:2) است باعث تحریک تخمگذاری می شود. زمانی که عسل کافی برای تغذیه لارو ها وجود داشته باشد بهتر است استفاده شود.
      مخلوط شربت شکر از یک قسمت آب و یک قسمت شکر (1:1) باعث ایجاد موم بافی توسط زنبورهای بسته می شود. بهتر است در بهار و تابستان استفاده شود.
      سومین مخلوط شربتی که می توانید به عنوان زنبوردار برای تغذیه زنبورها از جمله زنبورهای بسته بندی استفاده کنید، مخلوطی است که از دو قسمت شکر و یک قسمت آب (2:1) تهیه می شود. این شربت قند بیشتری برای افزایش ذخیره غذا دارد. معمولا زنبورداران با تجربه و حرفه ای از آن برای آماده سازی کلنی زنبورهای خود برای زنده ماندن در زمستان استفاده می کنند. برای بهترین نتیجه در زنبورستان خود از این مخلوط در پاییز استفاده کنید.

استفاده از آب نبات قندی
برای تغذیه زنبورهای بسته بندی خود می توانید از آب نبات قندی استفاده کنید. زنبورداران مختلف از دستور العمل های مختلف شیرینی قند استفاده می کنند. برخی شامل پختن شکر هستند در حالی که برخی دیگر نه. همچنین می توانید تغذیه با شکر خشک را بررسی کنید. مهم است که مراقب باشید در فرآیند تغذیه زنبورهای بسته بندی، رطوبت بیش از حد وارد کندو زنبورتان نشود. هنگامی که زنبورهای بسته بندی شما مستقر شدند، برای مدتی به تغذیه آنها ادامه خواهید داد. می توانید از یک تغذیه کننده ورودی برای تشویق زنبورهای خود به بیرون رفتن برای جستجوی شهد استفاده کنید. تغذیه کننده ورودی تجمع رطوبت را در کندو کاهش می دهد. این به خوبی برای کندوهای لانگستروت و نوار بالا مناسب است.

زنبورها هم به آب نیاز دارند
جعبه های بسته بندی معمولاً یک قوطی خوراک دارند. اغلب حاوی شربت قند برای تغذیه زنبورها است. اگر زنبورهای بسته بندی شما مدتی بدون آب دلیل یک سفر طولانی بوده اند ، ممکن است آنقدر که برای رفع تشنگی به آب نیاز دارند به شربت نیاز نداشته باشند. بنابراین زنبورداران باید آب را برای زنبورهای بسته بندی خود در هنگام پذیرش تهیه کنند. اگر زنبورها فقط برای مسافت کوتاهی جابه‌جا شده‌اند و زمان کمی در راه بوده اند، می‌توانید بلافاصله پس از رسیدن، از تامین آب برای آنها صرفنظر کنید. زنبورهای بسته بندی که با رعایت احتیاطات حمل و نقل زنبور عسل با تنظیم دما و تغذیه در طول مسیر جابه جا شده اند، انعطاف پذیری بیشتری دارند و به محض رسیدن به مقصد نیاز به مراقبت فوری کمتری دارند.

تمیز نگه داستن زنبور
نظافت برای کلنی های زنبور عسل مهم است. شربت تغذیه ای باقیمانده را از نزدیک کندو خارج کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که شربت تخمیر نمی شود. در کنار شربت شکر برای تغذیه زنبورهای بسته بندی شده خود، مطمئن شوید که آب برای نوشیدن زنبورهای خود دارید.

استفاده مجدد موم قدیمی
زنبورداران ممکن است شانه قدیمی و موم زنبور عسل را به عنوان بخشی از خوراکی که به زنبورهای بسته خود می دهند ارائه کنند. شانه و موم کهنه توسط زنبورهای بسته ، خورده شده و مجدداً در کندو استفاده می شود. می توانید شانه قدیمی را در جایی نزدیک کندو قرار دهید که زنبورهای بسته شما به راحتی به آن برسند.

ملاحظات هنگام استقرار پکیج زنبورها
گرفتن زنبورهای بسته بهتر است شخصاً انجام شود. به این ترتیب زنبوردار مطمئن می شود که از زنبورها در حمل و نقل به خوبی مراقبت می شود. اگر در روزی که زنبورهای خود را تحویل می گیرید شرایط آب و هوایی خوب نیست، بهتر است آنها را در یک اتاق تاریک نگهداری کنید و با شربت قند تهیه کنید. برخی از فروشندگان زنبورهای بسته ممکن است تجهیزات تغذیه شربت شکر را در جعبه حمل و نقل به همراه زنبورهای بسته بندی قرار دهند. زنبورها وقتی بیش از حد در معرض گرمای خورشید قرار می گیرند به سرعت می میرند. زنبورهای بسته بندی خود را در فضای باز و زیر آفتاب یا در مکان های بسیار گرم رها نکنید.

زنبورهای بسته بندی یا زنبور پاکتی

1. زنبورهای بسته بندی را به دقت بررسی کنید
پس از دریافت بسته حتما آن را بررسی کنید. شما باید از تعداد زیاد زنبورهای مرده در بسته نگران شوید. وجود کنه های مضر واروآ و سایر آفات زنبورهای عسل را بررسی کنید. ملکه زنبورهای بسته بندی که دریافت می کنید باید زنده و سرزنده باشد. اگر اینطور نیست، با تامین کننده زنبورهای بسته خود تماس بگیرید و در مورد خرید ملکه زنبور عسل جایگزین مشورت کنید. در حالی که زنبورهای یک کلنی ثابت می تواند ملکه جدیدی را به راحتی پرورش دهد، زنبورهای بسته حتی اگر با موفقیت در کندو مستقر شوند باز هم ممکن است نتوانند ملکه جدیدی تولید کنند.

2. زمان کلید موفقیت است
زمان بندی استقرار زنبورهای بسته شما بسیار مهم است. اگر آنها را خیلی زود مستقر کنید، به سرعت در کندو زنبور عسل کار نمی کنند. استقرار دیر هنگام زنبورهای بسته به آنها زمان کمتری می دهد تا ذخایر عسل خود را قبل از شروع آب و هوای نامساعد ایجاد کنند. بهترین زمان برای مستقر کردن زنبورها در هر کندوی زنبور عسل زمانی است که زنبورها در محیط فعال هستند. معمولاً این در زمانی اتفاق می افتد که بیشتر گیاهان در حال گلدهی هستند. زنبورهای بسته بندی شده شما قادر به جمع آوری گرده، شهد و سایر منابع مورد نیاز برای یک کندوی زنبور سالم هستند.

3. محافظت از خود
حفاظت شخصی برای زنبورداران هنگام کار با زنبورها مهم است. زنبورداران باید هنگام کار در اطراف زنبورها از وسایل حفاظتی استفاده کنند. در حین انتقال زنبورهای بسته بندی و بازرسی های بعدی در مورد اینکه زنبورها چقدر به کندو می روند، حتماً از وسایل حفاظتی کافی استفاده کنید. فروشندگان زیادی از چنین وسایلی با طرح ها و اندازه های مختلف وجود دارند که متناسب با انتخاب زنبورداران است.

؛؛ نتیجه گیری !
مستقر کردن پکیج زنبورها برای مبتدیان و هم برای تازه کارها نیز آسان است. از روش های گفته شده در بالا برای راه اندازی آسان و موفقیت آمیز کندوی عسل خود استفاده کنید. مطمئن شوید که مراحل استقرار پکیج زنبورها را به خوبی دنبال کنید. همچنین نباید فراموش کنید بعد از اینکه انبوه در کندوی زنبور شما مستقر شد ، ملکه را از قفس بیرون بیاورید. او باید در اسرع وقت شروع به تخمگذاری کند.

؛؛ به امید روزی که صنعت عرضه زنبورهای بسته بندی "زنبورهای پاکتی" در کشور عزیز ما راه اندازی شود و بتواند منبع درآمد جدید برای زنبورداران زحمتکش ما باشد !

نوشته : Michael Simmonds

 

    

#Package Bees #زنبور پاکتی  # پاکتی  #بسته بندی #مستقر  #استقرار  #Chalkbrood  #زنبور  #زنبور عسل  #شهد  #لارو  #موم  #حجره  #سلول #مدیریت  #کندو  #کلنی  #پوکه  #قاب  #لانگستروت  #شکر  #شربت  # قند  #قفس